2015

Nr 1 – 2017


Herheim TIMSS og Holmboeprisen
Meier Fisk som symbol
Owren Holmboeprisvinneren 2016
Valbekmo Læring, utforsking og samtale
Vestergaard Logaritmer for alle
Fyhn, Harbrecht, Kristiansen Underdeling og overtoner
Bjørdal, Mjeldheim, Rashdan, Herheim Matematikk i arbeidslivet
Norkild Glimt fra klasserommet
Flesvig Intervju med to lærere
Naylor Matematikk og kreativitet
Torkildsen Oppgaver
Johannessen Kondensstriper bak fly
Jahr Leserinnlegg
Baartman, Vos Analyse av deleksamen for grunnskolelærerutdanningen

Matematikksenteret

Bedre matematikk for yrkesfagene
Notiser
Svorkmo Kengurusidene: Er oppgaven ferdig når svaret er funnet?

LAMIS

Skori Lederen har ordet
Carpe matematica – Lamis sommerkurs 2017
Torkildsen LAMIS 20 år
Matematikkdagen 2017
Kirkegaard Månedens styremedlem

Nr 2 – 2017


Herheim Potensiale for læring
Nordheim Proporsjoner i kjempenes land
Dean, Kjebekk, Fuglestad Digital interaktiv undervisning
Muilwijk Ekte data
Kaarstein Elevers motivasjon – TIMSS 2015
Tronstad, Graff, Herheim Matematikk i musikkbransjen
Pettersen Intervju med tre lærere
Naylor Sølvsnittet og dets venner
Torkildsen Hundre-kvadratet
Bergem Om TIMSS
Vethe, Sørngård, Hagen, Bringeland, Sumstad, Hauge Kritisk refleksjon om global temperaturutvikling

Matematikksenteret

Nasjonale prøver: Et nyttig verktøy for skole-Norge
Svorkmo Kengurusidene: Hva er det minste eller hva er det største?

LAMIS

Skori Lederen har ordet
Carpe matematica – Lamis sommerkurs 2017
Dean En annerledes konferanse
Kirkegaard En historie fra gamle dager

Nr 3 – 2017


Herheim Rike oppgåver
Wallace, Jensen Matematikk i tre akter
Jensen, Svorkmo Flervalgsoppgaver
Stengrundet Utforskning av rektangler
Knudtzon Dele drops og plukke blomster
Smestad Utforsking med Pascal
Hovtun Utfordring til leseren
Torkildsen Regnekanter
Johnsen-Høines, Jensen Lærerprisen 2017
Heggem, Iversen Intervju med tre lærere
Naylor Snu og hopp
Lein Om elevers motivasjon
Hofmann Origami og vinkelens tredeling

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
Størseth Sommerkurs 2017 Kongsberg
Alagic UngeAbel ved Fagerborg skole
Melhus Litt om utviklende opplæring

Nr 4 – 2017


Herheim Kjerneelement
Smestad Slepp fantasien laus!
Ånestad Fem aper – rike muligheter
Amdal, Sanne Intervju med to lærere
Hana Myriader på myriader
Grevholm, Rensaa To kvinnenettverk som forsvant
Knudtzon Småfroskene hopper av sted
Torkildsen ANA- og ANNA-tall
Naylor Brett og kutt
Torkildsen Løsning på kvadratets areal
Syvertsen Elevenes fremtid i våre hender
Sando Fundamentale matematikkaktiviteter
Hofmann Origami og kubens fordobling

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
Nytt styremedlem: Inger-Lise Risøy
Ny organisasjonssekretær: Elin Viktoria Unstad
Matematica en España
Kirkegaard, Jensen Matematikkdagsheftet 2018